Haakprojecten

Hoi, fijn dat je weer komt kijken naar mijn creativiteitten!

Nadat ik mijn tuin heb gepromoot wordt het weer tijd om mijn haakbezigheden te laten zien.
Ik heb inmiddels mijn lieve nichtje geholpen om 'aan te haak' te gaan en zij beleefd inmiddels veel plezier aan het haken. Ze heeft ook een krukje (jawel!) voor zichzelf gemaakt en is inmiddels aan een poezenmand begonnen! Met wat simpele uitleg kom je al gauw op weg in haakland!

Ikzelf ben weer goed bezig geweest met een nieuw krukje, mijn topje en een nieuwe (bad)tas! Ik kon al het mooie wol in de winkels niet weerstaan en zo kwam ik tot mooi wol van ByClaire voor een tas (lijkt op een badtas van vroeger).

Hieronder foto's van mijn ijverige hand!

Het begin van het achterpand........
 
Tadaaa, achterpand klaar. De onderste rand heb ik apart aangehecht en ondersteboven eraan gehaakt. Inmiddels staat het voorpand op de haaknaald! Wordt vervolgd.....
 
Helemaal blij....een krukje in opdracht van onze hobbyvriendin voor haar dochter! Gemaakt van ByClaire2 in zilvergrijs.
 
En al klaar! Zo leuk om te maken!
 
Nieuwe wol van ByClaire2 wit, donker en lichtblauw, lemon en jade en twee Sparkle bolletjes. Bolletjes met een glittertje in lemon en jade.
Hier hopelijk goed te zien. Een lemon en een blauwe kleur.
Het is de bedoeling om in spiraal te haken. Het patroon kreeg ik erbij en het was even puzzelen maar ik heb de slag te pakken. Je wisselt af met gewone draad en een dubbele Sparkle. Je laat de ene draad even hangen en om beurten haak je een toer. In de toer van Sparkle haak je om de twee vaste een bobbel van drie halve vasten.
Alsmaar in de rondte, dit wordt de bodem van de tas. Door te meerderen wordt ie steeds ronder en blijft plat.
 
 
Gestopt met meerderen en zo komt de rand omhoog. Nu ga ik afwisselen met de verschillende kleuren. Haakt heerlijk weg met haaknaald nr 6. Zodra ik verder ben (of af heb!) laat ik 'm gauw zien.
 
Tot slot....
Afgelopen week hebben we met ons drieën weer een gezellige workshop gehad bij Mirjam. Zij heeft ons weer drie mooie kaarten laten maken.
 
 
 
Natuurlijk alles van Stampin'Up! Dankjewel Mirjam voor de gezellige workshop en het voorbereiden ervan.
 
Van onze vriendin kregen we allebei een heel leuk doosje mét inhoud. Een heerlijke lipgloss! Dankjewel!
 
Tot zover mijn haak -en kaartknutsels. Ik wens je een fijne week toe met hopelijk zonneschijn en veel creativiteit!
Sylvia

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten