Koekjes bakken!

Hoi, leuk dat je weer komt kijken.

Vandaag was een productieve bakdag! De laatste tijd vind ik het ineens weer leuk om taart of koekjes te bakken. Koekjes bakken heb ik al heel lang niet meer gedaan maar ik zag op diverse blogs zoveel lekkers voorbij schieten dat ik het ook maar weer eens ging proberen.

Hier komen de kokoskoekjes!

 Gemaakt van bruine basterdsuiker, gewone suiker, roomboter, ei, bloem, kokos, bakpoeder en zout. Beetje hoopjes maken op je bakplaat en hup...bakken maar. 
 Kijk, dit vond ik nou weer zo leuk.....ik zag het al op Internet en meteen maar even gekocht.....hihi.....deegstempels. Op de ene staat 'happy cookie' en op de andere 'home made'. Zie hieronder, ik moet wel zeggen dat na het bakken de tekst een beetje vervaagd maar ach....ze smaakten er niet minder om!

 Buiten is het inmiddels een beetje herfst in plaats van lente en onze hond nam het er even van om lekker opgerold (!) in haar stoel te liggen (ze past er liggend nauwelijks in maar goed...). Zo was ik aan het bakken en mijn wederhelft was hard aan het werk om de wanden in de huiskamer te verven en wat doe je dan als hond en je krijgt geen aandacht....precies dromen van lekkers!!

Degene die op wintersport zijn geweest weten meteen wat ik bedoel als het gaat om het gerecht Kaiserschmarrn...hmmm...dit gerecht zag ik op Internet en ik moest en zou het een keertje maken. Als ik niet naar Oostenrijk ga dan haal ik het maar in huis! Wat een heerlijkheid zeg, echt smullen dit recept!
Je krijgt alleen een kijkje in de pan........

Op zo'n onstuimige dag als vandaag is het prima om lekker aan het bakken te gaan. Misschien is dit wat inspiratie om ook aan het bakken te gaan?

Ik wens je een fijn weekend en een mooie week toe,
tot de volgende keer,
zoetige groetjes,
Sylvia

1 opmerking: